5 saker om mig som du kanske redan...

5 saker om mig som du kanske redan vet eller inte vet, här kommer dom iallafall.

1. Jag ÄLSKAR att laga mat. Inte tråkiga saker som typ korv och maccisar, det måste vara lite mer komplicerat än så. Typ idag, lagade världens godaste laxpasta med vin, massor med lök och créme fraiche och hur god blev den inte då! Baka älskar jag också att göra, det har jag älskat sen jag var 10. Chokladkakor, muffins, kladdkakor, cheesecake, småkakor, ja allt.

2. Jag tror på spöken. Det har jag gjort i hela mitt liv, älskar att kolla på det okända, hemsöktahus, ghost hunters och alla skräckfilmer som finns. Tror stenhårt på att det finns saker som vi inte kan se.

3. Att sova är det bästa jag vet. Det finns inget bättre än att krypa ner i en nybäddad säng helt nyduschad och slå på en film och SOVA! Sover gärna in på eftermiddagen om jag kan. Men nu har jag lärt mig att gå upp i tid även om sängen lockar något så otroligt!

4. Jag älskar barnfilmer. Adde får flippen på mig när jag vill se barnfilmer för han hatar dom, förrutom typ Pippi långstrump när det inte finns något annat att se.. Haha. Men jag älskar dom. Astrid Lindgren filmerna är dom bästa, karlsson på taket, Lotta på bråkmakargatan, Madicken, Barnen i Bullerbyn. Sen älskar jag andra barnfilmer också typ som Sunes sommar, Kenny starfighter m.m.

5. Jag har aldrig haft ett jobb/sommarjobb. Det är helt sant det! Jag har praktiserat MASSOR och visst jag har butiken, men det räknar jag inte som ett riktigt jobb då det har varit mer som mitt projektarbete och praktik.  Nu undrar väl ni hur jag kan ha råd med att resa och köpa en massa saker om jag inte har något jobb, men ska jag vara helt ärlig så är jag duktig på att spara mina pengar. Har spart pengar sen i julas, så därför har jag råd. Men lugn, jag ska skaffa ett jobb, snart kommer jag in i vuxenlivet jag också;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0