Kopierade den här texten ifrån tyras blogg...

Kopierade den här texten ifrån tyras blogg bara för att allt hon säger är så jävla sant. Blir så sjukt förbannad hur man kan gå så långt att man "mobbar" någon bara för att göra "bra" tv.. WORD PÅ TYRA!

Asså sånt här gör mig så jävla förbannad! Okej nu är Tyra på krigsstigen.
Och varför tilltalar jag mig själv i andranamn? Jävla tönt! Ok. Såg ni Idol igår? Om ni gjorde det så vet ni vad jag pratar om, om ni inte gjorde det så var det som så att 10 stycken valdes ut som “lagledare” för gruppframträdandena och fick välja dom som dom ville sjunga med. Och tror ni inte att lilla söta Mikael Fogelberg, 15 år valdes sist utav alla 50 deltagare? Och han har varit mobbad i hela sitt liv och säger “Jag får göra det bästa av situationen, jag är van att bli vald sist” när han får frågan om hur det känns? Alltså jag LACKAR! Att hålla på som man gjorde i skolan för massa år sen när man valde de coola människorna först till sitt lag och “töntarna” sist- det är fan olagligt i dagens samhälle, enligt mig. Jag vet inte om det är så fortfarande i skolor, men jag hoppas innerligt inte att det är så. Och att göra så i ett sånt stort tv-program där man ska förespråka gemenskap och glädje?

Jag blir fan sur på riktigt. Visste ni föresten att innan alla som ni ser i TV får sjunga framför den riktiga juryn (Bagge och gänget) så får dom sjunga för en annan jury? Och alla som ni ser som är dåliga och “pinsamma”- dom har alltså fått ett JA innan av en jury, helt ovetandes om att dom går vidare för att TV 4 vill ha bra TV? Dom personer som söker har ju (uppenbarligen) ingen direkt självbild när dom söker till ett sång-program när dom inte kan ta en ton, sen när dom får ett JA av en jury så tror dom ju på riktigt att dom är bra? Jag tycker det är skit! Idol glider räkmacka direkt in på tv-toppen i bekostnad på andra människor. Alltså jag älskar Idol, men tro mig- efter allt det här så sjunker Idol mer i mina ögon och det enda jag ser är ett kommersiellt tv-program som gör allt för bra TV. Nej tack. Förstå att få sin dröm totalt kraschad och bli helt jävla totalt sågad, efter att ha fått ett JA från en annan jury? Det är inte bara pissigt förnedrande, det sårar folk. Jag är så jävla emot mobbing så ni anar inte…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0